November 2nd, 2016, 13:52
Καλησπέρα Σάκη,
Θα απαντήσω ευθύς αμέσως στα ερωτήματά σου
- Όσων αφορά τη γέφυρα...Στην ουσία η γέφυρα είναι που διαχωρίζει ένα κλαρίνο που είναι διπλό ντο με ένα άλλο που είναι μονό ντο..Τη γέφυρα την κόβουμε ή τη στραβώνουμε μετατρέποντας το κλαρίνο μας από διπλό ντο σε μονό για διάφορους λόγους και όχι μόνο για θέμα ευκολίας..Ο πρώτος και ο βασικότερος είναι πως κάποια εξειδικευμένα πράγματα πάνω στο όργανο δε γίνεται να γίνουν εάν έχουμε τη γέφυρα πάνω. Αυτό ισχύει για τα περισσότερα κομμάτια και ειδικότερα για τα Ηπειρώτικα. Στη συνέχεια υπάρχει και μεγαλύτερη ευκολία σε γρήγορα περάσματα, αρπίσματα κτλ...
- Το κλειδί τώρα αυτό επίσης κυρίως σε ηπειρώτικα περάσματα και όχι μόνο, είναι εμπόδιο συνήθως..Μπαίνει στη μέση ας το πούμε έτσι και δεν το χρησιμοποιούμε σχεδόν ποτέ εκτός από κάτι πολύ εξειδικευμένο.
Το κλαρίνο που λες το οποίο απέρριψες, το δαχτυλίδι που είχαν φορέσει ήταν προφανώς επειδή θα είχε κάποιο ράγισμα το όργανο, καλά έκανες και το απέρριψες αλλά όχι επειδή είχε κομμένη τη γέφυρα. Εξ άλλου, το κλειδί υπάρχει, γι αυτό κλείνουμε την τρύπα με φελλό έτσι ώστε εάν έρθει η ώρα να πουλήσεις το όργανο να το πουλήσεις όπως είναι ατόφιο. Γι αυτό κιόλας το λόγο εάν έχουμε σκοπό κάποια στιγμή να δώσουμε το όργανό μας καλό είναι τη γέφυρα να τη στραβώνουμε και όχι να την κόβουμε. Το θέμα είναι να μην έχουν πειραχτεί άλλα σημεία του οργάνου γιατί κάποιοι παραδοσιακοί έχουν την τάση να πειράζουν γενικά πράγματα, την ψυχή κτλ..
Ελπίζω να σε κάλυψα!
Θα απαντήσω ευθύς αμέσως στα ερωτήματά σου
- Όσων αφορά τη γέφυρα...Στην ουσία η γέφυρα είναι που διαχωρίζει ένα κλαρίνο που είναι διπλό ντο με ένα άλλο που είναι μονό ντο..Τη γέφυρα την κόβουμε ή τη στραβώνουμε μετατρέποντας το κλαρίνο μας από διπλό ντο σε μονό για διάφορους λόγους και όχι μόνο για θέμα ευκολίας..Ο πρώτος και ο βασικότερος είναι πως κάποια εξειδικευμένα πράγματα πάνω στο όργανο δε γίνεται να γίνουν εάν έχουμε τη γέφυρα πάνω. Αυτό ισχύει για τα περισσότερα κομμάτια και ειδικότερα για τα Ηπειρώτικα. Στη συνέχεια υπάρχει και μεγαλύτερη ευκολία σε γρήγορα περάσματα, αρπίσματα κτλ...
- Το κλειδί τώρα αυτό επίσης κυρίως σε ηπειρώτικα περάσματα και όχι μόνο, είναι εμπόδιο συνήθως..Μπαίνει στη μέση ας το πούμε έτσι και δεν το χρησιμοποιούμε σχεδόν ποτέ εκτός από κάτι πολύ εξειδικευμένο.
Το κλαρίνο που λες το οποίο απέρριψες, το δαχτυλίδι που είχαν φορέσει ήταν προφανώς επειδή θα είχε κάποιο ράγισμα το όργανο, καλά έκανες και το απέρριψες αλλά όχι επειδή είχε κομμένη τη γέφυρα. Εξ άλλου, το κλειδί υπάρχει, γι αυτό κλείνουμε την τρύπα με φελλό έτσι ώστε εάν έρθει η ώρα να πουλήσεις το όργανο να το πουλήσεις όπως είναι ατόφιο. Γι αυτό κιόλας το λόγο εάν έχουμε σκοπό κάποια στιγμή να δώσουμε το όργανό μας καλό είναι τη γέφυρα να τη στραβώνουμε και όχι να την κόβουμε. Το θέμα είναι να μην έχουν πειραχτεί άλλα σημεία του οργάνου γιατί κάποιοι παραδοσιακοί έχουν την τάση να πειράζουν γενικά πράγματα, την ψυχή κτλ..
Ελπίζω να σε κάλυψα!
Grigoris Siaterlis
KlarinoGreek Facebook page
KlarinoGreek YouTube channel
My personal YouTube channel
KlarinoGreek Facebook page
KlarinoGreek YouTube channel
My personal YouTube channel