Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Λαϊκό παίξιμο.
#1
Παιδια πέρα απ το παραδοσιακό παίξιμο το οποίο το χαρακτηρίζει το χτύπημα της γλώσσας και το στακάτο και συγκερασμένο άκουσμα , βλέπω πολλά βιντεάκια με ένα ωραίο άκουσμα (προσωπικά μου αρέσει) και θα το χαρακτήριζα ως λαϊκό .  ποια είναι τα μυστικά του ώστε να ακουστεί έτσι το όργανο ;
 ένα τρικ που έχω ανακαλύψει είναι τα δάχτυλα να μην πατάνε με τις " ρόγες " επάνω στις τρύπες  αλλά σχεδόν εκεί που βρίσκεται η κλείδωση του δακτυλου .  είναι σωστό αυτό ; γνωρίζετε να προτείνετε κάτι άλλο ;
Σαν πάς στην Καλαμάτα και 'ρθεις με το καλό φέρε μ' ένα μαντίλι να δέσω στο λαιμό,να ναι μεταξωτό !!!
Reply
#2
Γεια σου Σάκη καλημέρα, τι γίνεσαι?

Μπορείς να ποστάρεις κάποιο βίντεο για να κατανοήσουμε πλήρως σε τι αναφέρεσαι? Εγώ αντιλαμβάνομαι πως αναφέρεσαι στο τούρκικο στυλ παιξίματος αν δεν κάνω λάθος.

Υ.Γ Το παραδοσιακό παίξιμο όντως το χαρακτηρίζει ιδιαίτερα το χτύπημα της γλώσσας και άλλες πολλές τεχνικές αλλά δε θεωρώ πως είναι συγκερασμένο το άκουσμα. Θα ήθελα έτσι λίγο να το συζητήσουμε αυτό... Wink
Reply
#3
Καλημέρα σκάρε. Δόξα τω θεω όλα καλά. ΝΑΙ στο "συγκερασμένο" ήταν λάθος η εκφραση όσο αναφορά το ακουσμα. λόγω του ότι παίζουμε με πολλά γκλισάντα. Βίντεο θα ανεβάσω ένα μιας κ αυτό που μου αρέσει το έχω βρε στο fb και όχι στο youtube. ΘΑ προσπαθήσω να το βάλω. ΤΙ γνώμη έχεις για τη θέση των δακτύλων επάνω στο όργανο ;
Σαν πάς στην Καλαμάτα και 'ρθεις με το καλό φέρε μ' ένα μαντίλι να δέσω στο λαιμό,να ναι μεταξωτό !!!
Reply
#4
Καλημέρα Σάκη,

Εκτός από τα γκλισάντα χρησιμοποιούμε συχνά και μόρια συνεπώς δεν μπορεί να θεωρηθεί συγκερασμένο το παίξιμο στο παραδοσιακό τραγούδι γι αυτό κιόλας το λόγο σε ρώτησα  Wink

Αν και δεν έχω μελετήσει τόσο τον ''τούρκικο'' τρόπο παιξίματος και ίσως να μην είμαι ο πλέον αρμόδιος για να σου απαντήσω θα σου πω κάποια πράγματα τα οποία πιστεύω εγώ προς πρέπει να εφαρμόσεις για να προσεγγίσεις αυτό το ύφος.

- Προσπάθησε να φυσήξεις πιο γλυκά, πιο μαλακά και με λιγότερη χρήση του στακάτου

- Η χρήση του vibrato είναι επίσης απαραίτητη όπου επίσης και η χρήση της μάσκας για να ''χαμηλώνεις'' τις φωνές

- Όπως και στο παραδοσιακό παίξιμο, έτσι κι εδώ, η χρήση των ''ταϊτά'' είναι απαραίτητη 

Για τη θέση των δακτύλων που λες, θα το δοκιμάσω κι εγώ το απογευματάκι να δω τι ακριβώς εννοείς για να σου απαντήσω με μεγαλύτερη σιγουριά!
Reply
#5
https://m.facebook.com/story.php?story_f...8162965311

Παιδια στο πάνω ποστ είναι το βιντεάκι που σας έλεγα. Είναι απ το εργαστήρι του τσαλικη, σε μια δοκιμή νέων καλαμιων γαλλικής κοπης. λοιπόν;
Σαν πάς στην Καλαμάτα και 'ρθεις με το καλό φέρε μ' ένα μαντίλι να δέσω στο λαιμό,να ναι μεταξωτό !!!
Reply
#6
Ναι, σωστά είχα καταλάβει. Αυτός είναι ένας τρόπος παιξίματος ο οποίος είναι ιδιαίτερα συνηθισμένος και έχει υιοθετηθεί από πολλούς παίχτες πλέον. Ότι σου ανέφερα στο παραπάνω μου ποστ ισχύει.. Ας δούμε τι έχουν να μας πουν και τα υπόλοιπα μέλη
Reply
#7
Ένας τρόπος που προσωπικά δεν μου αρέσει, για παραδοσιακα , κανένας παλοια δεν επαιζε γλυφωντας της νότες..
Reply
#8
εγω προσωπικα το θεωρω γυφτικο παιξιμο. δεν ειναι καθολου παραδοσιακο .
Reply
#9
Κάπως έτσι......suntown ίσως να είναι και ποιο εύκολος.Ακόμα και Βασίλης Σουκας δεν έπαιζε έτσι.Κανένας θαρρω απο τους παλοιους...
Reply
#10
Συμφωνώ με Grimbovo και Suntown!

Δεν είναι παραδοσιακός τρόπος παιξίματος και εαν παίξουμε παραδοσιακά κομμάτια έτσι ακούγονται ''ξένα''. Άλλωστε και ο Σάκης αυτό είπε στο πρώτο ποστ. Δυστυχώς, πολλοί πλέον και νέα παιδιά παίζουν τα παραδοσιακά με αυτόν τον τρόπο. Κάθε ύφος πρέπει να χρησιμοποιείται στα αντίστοιχα κομμάτια. Όπως επίσης αν παίξουμε ένα λαικό - έντεχνο κομμάτι με παραδοσιακό χρώμα δε θα ακουστεί όμορφα..
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)