September 16th, 2016, 12:51
Μερικά σημεία από το άρθρο κ ίσως να κάνουμε κ μερικά μαθήματα για το από που βγαίνει ο ήχος της κάθε νότας κτλ..
- Όσον αφορά τις τάπες και το κούρδισμα:
- Κατέβασμα της τάπας χαμηλώνει την νότα και μετά από ένα σημείο βραχνιάζει. Συνήθως τις βάζουμε όσο το δυνατόν χαμηλότερα ώστε να μην επηρεάζουν την ποιότητα του ήχου.
Τρόποι για να χαμηλώσει η τάπα είναι
α) πιο πολύ φελός στην άλλη άκρη του κλειδιού,
β) πιο πολύ κόλλα
γ) Λύγισμα κλειδιών που καλό είναι να το κάνει μάστορας.
Όταν βρείτε αυτή τη θέση ο τόνος αλλάζει με τη γεωμετρία της τρύπας.
Πχ για να χαμηλώσουμε τις οξείες νότες της ψηλής σκάλας τότε μπορούμε να επέμβουμε στο Σιb.
Χαμηλώνοντάς την τάπα του Σιb έως και 1mm απόσταση από την τρύπα μπορούμε να κατεβάσουμε τις A2-C3 έως και 5 εκατοστά. Προσέχουμε να μην χαλάσουμε το Σιb.
----ένα άλλο στοιχείο που δείνει είναι σχετικά με τις τρύπες... Μεταφράζω κ σχολιάζω
" το να δουλέψεις μέσα σε μια τρύπα θέλει υπομονή και προσοχή. Ένα εσωτερικό φως χρειάζεται να φωτίζει την τρύπα. Οτιδήποτε λάθος και απροσεξία θα φανεί ηχητικά. Η σταθερότητα και η ποιότητα του ήχου επηρεάζεται από προεξοχές, απότομες γωνίες ή αυξημένη εκκεντρικότητα στο σχήμα της τρύπας. Για την μεγαλύτερη επιτυχία στο να μειωθεί η οξύτητα όλο το κούρδισμα πρέπει να συγκεντρωθεί στην πάνω μεριά της τρύπας (προς το επιστόμιο).
(Σχόλιο ¨Γι αυτό είναι σημαντικό να είναι καθαρό το όργανο και οι τρύπες να μη μαζεύουν ....πράμα" :-) )
Τρόποι για να το δοκιμάστε αυτό είναι να χρησιμοποιείστε ηλεκτρική ταινία βινυλίου που είναι αρκετά πλαστική και μπορεί να πάρει τη μορφή της τρύπας. Βέβαια από την υγρασία και τα λάδια από τα δάχτυλα θα φύγει σιγά σιγά.
Για να καθαρίσετε τις τρύπες σας χρησιμοποιήστε λίγο οινόπνευμα και μπαμπάκια για τα αυτιά. Η ταινία να μην μπαίνει μέσα στον κυρίως σωλήνα...
Για μονιμότητα βάζουμε φελλό και τσιμέντο και μετά με μια λίμα διορθώνουμε. Αν κάτι φύγει μέσα στον κυρίως σωλήνα χρησιμοποιούμε ένα Exacto με ειδική λεπίδα για να διορθώσουμε. Όταν τελειώσουμε 1-2 στρώματα ακρυλικού (το Clear για τα νύχια) και έτσι και δεν περνάει υγρασία και ο ήχος δεν αποροφάται.
Για τις μικρότερες τρύπες χρησιμοποιούμε Duro Master Mend Metal Repair E-poxy.
-----
Αυτά για μια μικρή ιδέα του τι λεει το άρθρο... είναι πολύ καλό γιατί ακόμα κ αν δεν επειχηρήσουμε να διορθώσουμε ένα κλαρίνο μαθαίνοντας πως επηρεάζεται ο ήχος εκτιμούμε περισσότερο το όργανο!
Θα ζητήσω την άδειά του να κάνω μια πλήρης μετάφραση στα ελληνικά :-)
- Όσον αφορά τις τάπες και το κούρδισμα:
- Κατέβασμα της τάπας χαμηλώνει την νότα και μετά από ένα σημείο βραχνιάζει. Συνήθως τις βάζουμε όσο το δυνατόν χαμηλότερα ώστε να μην επηρεάζουν την ποιότητα του ήχου.
Τρόποι για να χαμηλώσει η τάπα είναι
α) πιο πολύ φελός στην άλλη άκρη του κλειδιού,
β) πιο πολύ κόλλα
γ) Λύγισμα κλειδιών που καλό είναι να το κάνει μάστορας.
Όταν βρείτε αυτή τη θέση ο τόνος αλλάζει με τη γεωμετρία της τρύπας.
Πχ για να χαμηλώσουμε τις οξείες νότες της ψηλής σκάλας τότε μπορούμε να επέμβουμε στο Σιb.
Χαμηλώνοντάς την τάπα του Σιb έως και 1mm απόσταση από την τρύπα μπορούμε να κατεβάσουμε τις A2-C3 έως και 5 εκατοστά. Προσέχουμε να μην χαλάσουμε το Σιb.
----ένα άλλο στοιχείο που δείνει είναι σχετικά με τις τρύπες... Μεταφράζω κ σχολιάζω
" το να δουλέψεις μέσα σε μια τρύπα θέλει υπομονή και προσοχή. Ένα εσωτερικό φως χρειάζεται να φωτίζει την τρύπα. Οτιδήποτε λάθος και απροσεξία θα φανεί ηχητικά. Η σταθερότητα και η ποιότητα του ήχου επηρεάζεται από προεξοχές, απότομες γωνίες ή αυξημένη εκκεντρικότητα στο σχήμα της τρύπας. Για την μεγαλύτερη επιτυχία στο να μειωθεί η οξύτητα όλο το κούρδισμα πρέπει να συγκεντρωθεί στην πάνω μεριά της τρύπας (προς το επιστόμιο).
(Σχόλιο ¨Γι αυτό είναι σημαντικό να είναι καθαρό το όργανο και οι τρύπες να μη μαζεύουν ....πράμα" :-) )
Τρόποι για να το δοκιμάστε αυτό είναι να χρησιμοποιείστε ηλεκτρική ταινία βινυλίου που είναι αρκετά πλαστική και μπορεί να πάρει τη μορφή της τρύπας. Βέβαια από την υγρασία και τα λάδια από τα δάχτυλα θα φύγει σιγά σιγά.
Για να καθαρίσετε τις τρύπες σας χρησιμοποιήστε λίγο οινόπνευμα και μπαμπάκια για τα αυτιά. Η ταινία να μην μπαίνει μέσα στον κυρίως σωλήνα...
Για μονιμότητα βάζουμε φελλό και τσιμέντο και μετά με μια λίμα διορθώνουμε. Αν κάτι φύγει μέσα στον κυρίως σωλήνα χρησιμοποιούμε ένα Exacto με ειδική λεπίδα για να διορθώσουμε. Όταν τελειώσουμε 1-2 στρώματα ακρυλικού (το Clear για τα νύχια) και έτσι και δεν περνάει υγρασία και ο ήχος δεν αποροφάται.
Για τις μικρότερες τρύπες χρησιμοποιούμε Duro Master Mend Metal Repair E-poxy.
-----
Αυτά για μια μικρή ιδέα του τι λεει το άρθρο... είναι πολύ καλό γιατί ακόμα κ αν δεν επειχηρήσουμε να διορθώσουμε ένα κλαρίνο μαθαίνοντας πως επηρεάζεται ο ήχος εκτιμούμε περισσότερο το όργανο!
Θα ζητήσω την άδειά του να κάνω μια πλήρης μετάφραση στα ελληνικά :-)
tseligas
administrator
www.Klarinogreek.com
www.BouzoukiGreek.com
www.ViolinGreek.com
www.GuitarGreek.com
administrator
www.Klarinogreek.com
www.BouzoukiGreek.com
www.ViolinGreek.com
www.GuitarGreek.com