Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ταξιμι!
#1
Καλησπερα !
Γεια χαρα και παλι σε ολους τους κλαρινοπαιχτες ! Πηρα προσφατα το κλαρινακι μου και επιστρεφω δυναμικα με ερωτηση .
Σιγουρα το ταξιμι ειναι κατι διαφορετικο απο κατι κλισε ( για αυτο διαφερει και τοσο πολυ απο τη λεξη solo ) , ειναι κατι περισσοτερο σαν καταθεση ψυχης που λενε, εξαρταται ισως απο τη διαθεση σου , απο την ψυχικη σου κατασταση και αλλα τετοια .
Παρολα αυτα για να κανεις ενα καλο ταξιμι , για να βγαλεις ισως αυτα που νιωθεις ,πρεπει να εχεις πολυ καλη τεχνικη και ιδεες .
Ετσι θελω να ρωτησω 
1 . Υπαρχουν ισως καποια στανταρ "licks" ανα καθε κλιμακα που θα μπορουμε να χρησιμοποιησουμε σε ολες τις κλιμακες η και σε καθε μια ξερχωριστα ( στα περισσοτερα παραδοσιακα-ρεμπετικα κομματια ειτε εχουν ειτε δεν εχουν κλαρινο πολλες φορες ακουμε καποιοες κοινες φρασεις π.χ σε πολλα ρεμπετικα το μπουζουκι παιζει την κλιμακα με τριτες προς τα πισω ) για τετοιες φρασεις μιλαω και αν ειναι δυνατον να αναφερθουν 
2 . Μια ιδιαιτερη ομορφια στα ταξιμια που χρησιμοποιουν οι οργανοπαικτες ειναι η ενναλαγη των λαικων δρομων ( μπορει το ταξιμι να ειναι σε καποιο δρομο και ξαφνικα κατα τη διαρκεια του ταξιμιου ο οργανοπαιχτης να συνεχισει απο μια αλλη κλιμακα ) υπαρχουν καποιες στανταρ ενναλαγες ? καποιοι στανταρ δρομοι που ταιριαζουν μεταξυ τους ? ειναι απλα η ενναλαγη μινορε - ματζορε ? 
.
Μπορει απο ολα αυτα που ρωταω να μην υπαρχει μια στανταρ απαντηση , μπορει απλα να χρειαζεται χρονια μελετη τραγουδιων και δρομων και εγω απλα να ψαχνω τον ευκολο δρομο . Παντως θα βοηθουσε παρα πολυ αμα υπηρχαν καποιες στανταρ ενναλαγες και λικς (ενα θεμα για παραδειγμα που θα υπαρχουν καποια licks ειτε απο τους εμπειρους ειτε απο τους απειρους ).
.
Ευχαριστω πολυ και συγνωμη αμα γινομαι κουραστικος 
Να ειστε καλα παιδια !
Reply
#2
Καλησπέρα φίλε μου!

Όλα καλά με το κλαρίνο? Θυμάμαι είχες θεμα..

Καταρχάς θα σου πρότεινα σε πρώτη φάση να παρακολουθήσεις το μάθημα που έχω ανεβάσει με ένα Ταξίμι Χιτζάζ. Μπορείς να βρεις το μάθημα εδώ: http://www.klarinogreek.com/?videos=taksim-hijaz

Καταρχάς για να αποδοθεί σωστά και όμορφα ένα ταξίμι απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γνωρίζουμε πολύ καλά τους δρόμους τους οποίους αναλύω σε ξεχωριστά μαθήματα εδώ : http://www.klarinogreek.com/?page_id=1772 (μένουν να προστεθούν και μερικοί ακόμα)

Καταρχάς άλλο το ταξίμι άλλο το βέρσο που λέμε άλλο το σόλο κτλ. Το ταξίμι είναι καθαρά αυτοσχεδιασμός. Το βέρσο πχ είναι ο αυτοσχεδιασμός στο τέλος των τσάμικων όπου εκεί συνήθως ναι, υπάρχουν κάποιες στάνταρ φράσεις που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ανά κλίμακα/χειρισμό. Το ίδιο ισχύει και στα γυρίσματα των ηπειρώτικων τραγουδιών κτλ. Στο ταξίμι όμως υπάρχει ένας συγκεκριμένος μπούσουλας που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να υπάρχει συνοχή και να μην είναι απλά φλύαρα περάσματα πάνω στις νότες κάθε κλίμακας. Και εδώ θα απαντήσω στην ουσία στο πρώτο ερώτημά σου.

1) Έχουμε επιλέξει την κλίμακα πάνω στην οποία θέλουμε να αυτοσχεδιάσουμε. Αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε σε πρώτη φάση είναι οι βαθμίδες της κλίμακας. Από εκεί και στο εξής κανόνας αποτελεί το να κάνουμε περάσματα γύρω από την Τονική (1η βαθμίδα) - Μέση (3η Βαθμίδα) - Υποδεσπόζουσα (4η Βαθμίδα) - Δεσπόζουσα (5η Βαθμίδα).  Για παράδειγμα θέλουμε να αυτοσχεδιάσουμε στην κλίμακα ΡΕ Ουσάκ. Μπορούμε να ξεκινήσουμε έχοντας σαν βάση σε πρώτη φάση την τονικής μας τη Ρε παίζοντας νότες γύρω από αυτήν. Στη συνέχεια μπορούμε να κάνουμε το ίδιο χρησιμοποιώντας σαν βάση τη Δεσπόζουσα (νότα ΛΑ) και στη συνέχεια ένα πέρασμα από την 4η (Νότα ΣΟΛ) κτλ. Γενικά αυτός είναι ένας κανόνας για να υπάρχει συνοχή πάνω σε ένα ταξίμι, χρησιμοποιούμε σαν βάση αυτές τις βαθμίδες αυτοσχεδιάζοντας περισσότερο γύρω από αυτές. 

2) Φυσικά και μπορούμε να συνδυάσουμε διάφορους δρόμους μεταξύ τους. Για παράδειγμα η μινόρε αρμονική κλίμακα συνδυάζεται πολύ όμορφα με τον Χιτζάζ (είναι και σχετικές μεταξύ τους). Μινόρε με Ουσάκ και Κιουρδί (Καρτσιγάρ), Ματζόρε με Ραστ και Χουζάμ πχ. Υπάρχουν πολλά πράγματα τα οποία μπορούμε να κάνουμε αρκεί να έχουμε φαντασία και να γνωρίζουμε πολύ καλά όπως προείπα τις κλίμακες.

Αυτά είναι σε γενικές γραμμές κάποια πράγματα τα οποία πρέπει να γνωρίζουμε για να μπούμε σωστά στον κόσμο του ταξιμιού. Από εκεί και πέρα η φαντασία, το ταλέντο, η μουσική αντίληψη γενικότερα και η τεχνική πάνω στο όργανο είναι που κάνει τον κάθε παίχτη ξεχωριστό στο ταξίμι γι αυτό κιόλας ονομάζεται αυτοσχεδιασμός και ο κάθε παίχτης βάζει το είναι του μέσα.

Ελπίζω να σε κάλυψα και περιμένω ερωτήσεις!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)